Mgr. Barbora Kowalczyková – speciální pedagog/terapeut
Působila 3 roky ve středisku Slezské diakonie, EUNIKA Karviná, denní stacionář. Pracovala s dětmi s kombinovaným postižením. Ve středisku LYDIE Český Těšín měla možnost 3 roky pracovat jako poradkyně rané péče a v současné době se věnuje především nácvikům s dětmi s autismem, ale také s dětmi s narušenou komunikační schopností.
Absolvované dlouhodobé kurzy a stáže:
- Terapie O.T.A. pro děti s PAS 150 h
- Odborné stáže na 5denních pobytech pro rodiny pod vedením Romany Straussové CTA
- ABA – aplikovaná behaviorální analýza (Beata Ignaczewska CTB Polsko – Centrum terapii behavioralnej) 50 h
- Základy alternativní a augmentativní komunikace 16 h
- Úvod do metody VTI (videotrénink interakcí) 24 h
- Základy znakového jazyka 160 h
- VOKS – výměnný obrázkový komunikační systém
- Intuitivní rodičovství jeho poruchy a možnosti prevence a intervence
- Kurz bazální stimulace
- Preventivní a logopedická péče u dětí předškolního věku a mladšího školního věku
Mgr. Jana Macečková – poradkyně rané péče
Vystudovala speciální pedagogiku. Devátým rokem působí jako poradce rané péče ve střediscích Slezské diakonie. Nejdřív ve středisku EUNIKA v Karviné, nyní ve středisku LYDIE v Českým Těšíně. Jako lektor se potkává nejčastěji s pedagogy a sociálními pracovníky nad tématy práce s dítětem se speciálními potřebami a možnosti využití hry v podpoře dítěte a skupiny.
Absolvované dlouhodobé kurzy a stáže:
- Terapie O.T.A., pro děti s PAS 150 h
- Úvod do metody VTI (videotrénink interakcí) 24 h
- Základy alternativní a augmentativní komunikace 16 h
- Výchova a vzdělávání dítěte s poruchou autistického spektra
- Rozvoj komunikace u dítěte s poruchou autistického spektra
- Intuitivní rodičovství jeho poruchy a možnosti prevence a intervence
- Odborné stáže na 5 denních pobytech pro rodiny pod vedením Romany Straussové CTA
- Využití metody VTI (videotrénink interakcí) při rozvoji děti s poruchou autistického spektra
- Cvičitel psychomotoriky
Mgr. Barbora Grygerková – poradkyně rané péče
Vystudovala speciální pedagogiku. Čtyři roky působila ve středisku Slezské diakonie SALOME Bohumín. Dva roky pracovala jako speciální pedagog v denním stacionáři a dva roky jako poradce rané péče a terapeut O.T.A.
- Terapie O.T.A. pro děti s PAS 150 h
- Základní kurs znakového jazyka
- Rozvoj komunikace u děti s PAS
- Krizové okamžiky v životě rodin s dítětem s postižením